Nieuws

Microsoft lanceert centraal meldsysteem internetfraude

Geplaatst op 01 juli 2010

Microsoft lanceert centraal meldsysteem internetfraude

Door een samenwerking van Microsoft, de NCFTA en een paar andere grote bedrijven, is in de Verenigde staten een centraal meldsysteem voor internetfraude tot stand gekomen: Internet Fraud Alert. Hier kunnen bedrijven terecht wanneer ze in aanraking komen met internetfraude.

In de VS was er nog geen centraal systeem specifiek voor internetfraude. Wel is er een Internet Crime Compliant Center (IC3), dat is ontstaan uit een samenwerking van de FBI en de NW3C. Hier in Nederland hebben we het Meldpunt Cybercrime van het Nederlandse Politite Instituut, waar burgers terecht kunnen met meldingen over criminaliteit op het internet in het algemeen.

IC3 en het Nederlandse meldpunt zij beide vooral bedoeld voor particulieren en richten zich op algemene internetcriminaliteit, terwijl het Internet Fraud Alert een samenwerking is van meerdere bedrijven om particulieren te beschermen tegen internetfraude.

Informatiestroom verbeteren tussen bedrijven

Internet Fraud alert moet de informatiestroom gaan verbeteren tussen beveiligingsbedrijven en bedrijven die online betaaldiensten aanbieden, zoals internetbankieren, Paypall, elektronische portemonnees (Wallie) of elektronisch betalen met creditcard.

Het initiatief voor het centrale meldpunt kwam van Microsoft en de NCFTA. De afkorting NCFTA staat voor National Cyber-Forensics & Training Alliance. Het is een landelijke organisatie die informatie over internetfraude verzameld en verwerkt.

Samenwerking tussen bedrijven en organisaties

De software van het centrale meldpunt is ontwikkeld door Microsoft. Andere bedrijven die medewerking verlenen zijn bijvoorbeeld Paypall, Ebay en McAfee, en er wordt verwacht dat er in de toekomst nog meer bedrijven gaan meewerken aan dit project.

Terug naar de vorige pagina

Het laatste nieuws uit de webdesign branche

Bereken de conversie

Bereken de conversie

Geplaatst op 18 december 2014

Op berekenen.nl kun je eenvoudig de conversie berekenen. Kei handig dus als je snel wilt weten hoeveel bezoekers er actie zullen nemen op jouw site. Bij actie kun je denken aan het aantal inschrijvingen op een nieuwsbrief, contactverzoeken maar ook het downloaden van een document. Lees meer

Geanimeerde geschiedenisles voor webdesigners

Geanimeerde geschiedenisles voor webdesigners

Geplaatst op 11 december 2014

Froont, een bedrijf dat tools maakt voor webdesigners, heeft onlangs de geschiedenis van Webdesign in een leuk en begrijpelijk jasje gestoken. In negen korte gifjes zie je de afgelopen 25 jaar in ontwikkeling. Dus, als je je afvraagt waarom CSS belangrijk is en waarom Flash is verdwenen, check dan de volgende uitleg. Lees meer

Google toont “mobile friendly” tag bij mobiele zoekresultaten

Steeds vaker starten mensen hun online zoektocht via een mobiel of tablet. Google vindt dat het belangrijk is dat de zoekmachine alvast laat zien of de website geschikt is voor het apparaat waarmee gezocht wordt. Handig ook voor de bezoeker van de website! Lees meer

Stuur deze pagina door