Nieuws

Effectiviteit en interactieve media belangrijk voor groei in 2010

Geplaatst op 29 juni 2010

Uit een onderzoek van de EACA is gebleken dat effectieve campagnes, geïntegreerde communicatiestrategieën, nieuwe interactieve media en creativiteit als meest belangrijke factoren worden genoemd voor een groei van hun markt in 2010.

Uit een onderzoek van de EACA is gebleken dat effectieve campagnes, geïntegreerde communicatiestrategieën, nieuwe interactieve media en creativiteit als meest belangrijke factoren worden genoemd voor een groei van hun markt in 2010.

De in Brussel gevestigde EACA (European Association of Communications Agencies) heeft in juni 2010 de resultaten van hun onderzoek bekend gemaakt in een persbericht. Alle leden van de EACA hebben deelgenomen aan dit onderzoek, waaruit is gebleken dat 32% van de Europese reclamebureaus een groei verwacht in 2010.

Resultaten van 2009

Van de deelnemende bedrijven vond 71% de behaalde resultaten in 2009 teleurstellend, in tegenstelling tot de 6% (Cyprus en Zwitserland) die afgelopen jaar een groei konden vaststellen. Bij 23% van de bedrijven waren de resultaten gemiddeld.

Vooruitzichten voor 2010

Voor 2010 zijn de vooruitzichten dus positiever, maar het werd ook duidelijk dat reclamebureaus nog steeds een grote druk voelen om meer service te bieden tegen een lage prijs. De belangrijkste factoren om een groei te bereiken liggen volgens hen dus vooral in de effectiviteit van campagnes en communicatie, en daarnaast in het gebruik van interactieve media. Factoren als strategische planning en het veranderende gedrag van consumenten worden als minder belangrijk gezien.

Dit onderzoek onderstreept dat effectiviteit, interactiviteit en creativiteit in de mediabranche het blijven winnen van geldbesparende korte termijn oplossingen. 

Terug naar de vorige pagina

Het laatste nieuws uit de webdesign branche

Geen paniek, ga mobiel!

Geen paniek, ga mobiel!

Geplaatst op 30 maart 2015

Volgens Google is een mobiele website 'een must'. Steeds meer mensen gebruiken een mobiel apparaat zoals een telefoon of tablet om het internet te benaderen. De zoekresultaatalgoritmes worden op dit gedrag aangepast. Lees meer

'Weg naar de Bevrijding' maakt 2x kans op de Geschiedenis Online Prijs!

Gepubliceerd op: 16 maart 2015 door Internetbureau flink Lees meer

26 punten voor webdesign

26 punten voor webdesign

Geplaatst op 16 februari 2015

Websites zijn niet meer weg te denken in communicatieland. En omdat steeds meer mensen gebruikmaken van het internet (vooral per mobiel), willen steeds meer mensen ook een eigen website. En daarom moet je goed nadenken over welke stappen je doorloopt als je zelf een website wilt opzetten. Webdesigners op deze website kunnen met je meedenken. Een samenvatting van elementen waar een webdesigner aan denkt staat in de volgende checklist. Lees meer